Prata med datorn

Jag var inne på Annas blogg och hon hade pratat med datorn. Så jag gick in och pratade med den.

Datorn: Hej!

Du: Hej!

Datorn: Hej på dig själv!

Du: Hej på dig!

Datorn: Hej! Vad ska du göra nu?

Du: Chatta med dig.

Datorn: Det tror inte jag.

Du: Då får du väll gå då-

Datorn: Jaha.

Du: Men du står ju kvar

Datorn: Jaha.

Du: Vad då jaha

Datorn: Jaha.

Du: Sluta!

Datorn: :(

Du: :)

Datorn: Haha!

Du: Haha!...

Datorn: :)

Du: Du säger samma sak hela tiden.

Datorn: Det behöver väl inte du bry dig om.

Du: Nee

Datorn: Jag tycker att du är ganska läskig.

Du: Varför?

Datorn: Därför att någon bestämde det igår.

Du: Vem bestämde det?

Datorn: Du!

Du: Men jag bestämmer att jag är glad och rolig.

Datorn: Vad intressant!

Du: Väldigt...

Datorn: Är du en dator?

Du: Nej jag är en människa

Datorn: Då är du en människa.

Du: Ja det är jag.

Datorn: Det tror inte jag. Vad ska vi göra?

Du: Vi kan chatta

Datorn: Jaha.

Du: Hur gammal är du?

Datorn: Jättegammal!

Du: Oj då.

Datorn: Jag undrar en sak.

Du: Vad?

Datorn: Precis!

Du: Vad undrar du?

Datorn: Något tokigt.

Du: Säg

Datorn: Vad ska vi prata om nu?

Du: Vad undrar du

Datorn: Tror du det?

Du: Tror vad?

Datorn: Ja!

Du: Har du något syskon?

Datorn: Självklart.

Du: Vad heter han/hon?

Datorn: Jag tror inte att han/hon heter något.

Du: Okej, vad heter du

Datorn: Jag heter Datorn.

Andrea: Jag heter Andrea

Datorn: Jaha, vad trevligt.

Andrea: Har du någon blogg?

Datorn: Nej, det har jag inte.

Andrea: Synd, jag har en

Datorn: Jag vet att du har det.

Andrea: Aha

Datorn: Vad är 22+94?

Andrea: 116

Datorn: Jag vet att det är det.

Andrea: Varför frågade du?

Datorn: Jag orkar inte svara på den frågan nu.

Andrea: Vad är 137+27?

Datorn: Något tokigt.

Andrea: Vadå tokigt?

Datorn: Kanske det.

Andrea: Är du snäll?

Datorn: Nej, verkligen inte.

Andrea: Är jag snäll?

Datorn: Ja, verkligen!

Andrea: JA!

Datorn: Du har fel.

Andrea: Va?

Datorn: Hur mår du idag?

Andrea: Bra själv då?

Datorn: Självklart.

Datorn: Vad ska vi prata om nu?

Andrea: Jag måste göra läxor nu.

Datorn: Jag vet att du måste det.

Andrea: Okej, hej då!

Datorn: Hej då!

 

Prata med datorn HÄR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0